Celý příběh začal v únoru telefonátem, kde jsem se dozvěděl o zajímavém kousku mé oblíbené „trojky“ e36. Byla v horším stavu, ale že by se prý s tím dalo pracovat. Neváhal jsem, utíkám z práce a jedu na místo. Na místě po ohledání se ve mě dostavil pocit nějaké solidarity smíchaný s nadšeností, říkal jsem si, tenhle „vrak“ to ještě nemá za sebou… Netrvalo to dlouho a už jsem se vezl v „novém“ autě domů.
První fotky po přivezení domů:
První fáze renovace
Auto bylo kosmeticky dost zanedbané, motor ale šlapal jako hodinky, startoval na první zatočení, nekouřil. Najeto 299 800 Km, pustil jsem se do práce. Plechy a plasty šli ke známému do lakovny a já se pustil do renovace. Nastalo ježdění po vrakáčích a shánění chybějících dílů, různé popelníky, plasty, těsnící gumy atd. Vařil se výfuk, nová koncovka, všechno co se doma dalo. Postupně se to začínalo rýsovat…
Největším zjištěným problémem bylo, že auto bylo bouráno na zadek o závěs, takže měl zdeformovanou zadní část karoserie – zadní čelo, víko kufru, a zadní blatníky. Domácí pokus o srovnání nevyšel.
Poté přišli na řadu nové přední (bilstein) a zadní (starline) tlumiče (totál KO), servo + nějaké drobnůstky po motoru, výměna oleje atd. První naplánovaná část projektu se blížila ke konci, auto začalo nějak vypadat a konečně i mohlo na silnici.
Dále jsem dodělal malý BC (Board Computer) namísto analogových hodin. Na jaře jsem začal řešit ALU, měl jsem celkem jasno a řešil jsem zhruba 2-3 druhy origo BMW alu, nakonec padla volba na styling 5 a jelo se do Brna pro nová kola, které šli ihned na renovaci a oblékli se do nového stříbrného komaxitu. Začínalo se to pěkně rýsovat, můj prvotní odhad, že tohle auto to ještě nemá za sebou se začínal potvrzovat.
Nová barva na přední části auta je znát, odstín je daleko třpitivější než původní lak, časem by se měl přestříkat i zbytek.
Začalo trápení s klimatizací, po naplnění k překvapení všech fungovala bez úniku, ale v prvním horkém dni se rozhodla mě na magistrále upéct a všechno chladící médium skrz přetlakový ventil vypustila. Diagnostikován byl nefunkční předřadný odpor sahary, díky kterému se netočila a při popojíždění nestíhala médium chladit. Po jeho nahrazením a dalším doplněním se celá situace opakovala, klimatizace vyřadila saharu z provozu díky pojistce a chladící médium šlo opět za mohutného syčení ven. Teploty se koncem léta začali uklidňovat, takže jsem to přestal řešit, ale rozhodně tu o klimatizaci ještě padne zmínka.
Přetěsnil jsem sání a měnil zpuchřelé hadičky od přepadu nafty. Začal se objevovat nepříjemný, ale tradiční nešvar. Trochu mi začali uhnívat práhy. Je to defakto jediné místo, které rezne, ale za to docela kvalitně.
a takhle vypadá auto v červnu 2012:
Výbava
BMW 325TD r.v. 10/ 1993
barva: articsilber
ABS
Zámek zpátečky
el. ovládání oken
manuální klimatizace
alarm s DO
malý BC
tříramenný volant
cd měnič
22. 06. 2012
Přestal fungovat posilovač brzd, vypadla hadička od ovládání podtlaku, preventivně měněna i vývěra.
10. 07. 2012
Odešel motorek větráku topení, vyměněn za jiný. Dále upadlo uchycení levé zadní vnitřní destičky a rachtala. Také opraveno.
02. 08. 2012
Byl jsem obdarován leštičkou na karoserii, takže první pokusy aby auto nedělalo na svatbě kamarádky ostudu (omluvte mušky, ty potvory se tam nachytali za pár km cesty).
17. 08. 2012
Tak dnes proběhla po 10500km výměna oleje (10W-40 Shell helix super) a musím s radostí konstatovat že za celou dobu si motor vzal jen pár kapek oleje, odlito celých 6,5litru a ani jednou jsem nedoplňoval.
01. 10. 2012
Absolvovali jsme výlet do Ramsau am Dachstein. Stručný report:
Vyrážel jsem ve čtvrtek 8:00 z Prahy. Po cestě poprchávalo, dotankovával jsem v Jindřichově Hradci a pokračoval dle mapy. (vpravo)
Cestu jsem naplánoval, abych se vyhnul velkým tahům a spíše se svezl po okreskách. Mé očekávání se již po cestě na místo naplnilo. Klikaté horské silnice začali již nějakých 100 km od hranic. Vozovka byla mokrá, takže měli zadní kola tendenci předbíhat, což jsem na rozdíl od spolujezdkyně ocenil. Cesta byla rychlá, serpentýny měli velmi příjemné tempo a silnice všude upravené. Do cíle, což byl sympatický penzion v Ramsau am Dachstein, jsem dorazili kvůli nějakým zdržením na poslední chvíli.
Ráno nás čekala série výletu, chytře zorganizovaných, aby se náhodou nezapomnělo na nějaké hezké silničky, ale více méně tam nebylo co zkazit, serpentýny byli všude.
Zdůraznil bych zejména placenou Tauplitzalm Alpine Road, dále nemohu opomenout placenou Dachstain strasse, nebo neplacenou Ramsau strasse. Počasí nám přálo, modré nebe, silnice z 90% suché, takže se dalo jet hodně zostra.
Auto jelo skvěle, mile mě překvapila pružnost. Chvilkama mi ho bylo líto jak jsem na něj šlapal, ale vše bez zaváhání zvládlo a řekl bych že jsem rozhodně nezdržoval. Prostě i po 19 letech od výroby jednoznačně radost z jízdy.
Co mě ale úplně dostalo, byla spotřeba. Celý průměr více méně okresky + nesčetněkrát velmi ostré serpentýny a stoupení, více méně pořád podřazeno a hrana. Vypočtená reálná spotřeba 7,2l / 100km.
Cena nafty v Ramsau €1,456 / l
Celkově dojem z cestování byl velmi pozitivní. Jen v neděli při návratu do ČR jsem si několikrát vystál kolonu, nejdříve České Budějovice, pak totálně masakr Benešov a nakonec Praha.
Chytli jsem super počasí, vyšel nám i samotný výhled na Dachstainu, doporučuji skywalk za dobré viditelnosti a nebo kahlstainhouse, kde jsme byli nad mrakama, takže neskutečný výhled…
Takže výlet dopadl naprosto nad očekávání.
04. 10. 2012
Příprava na plastickou operaci kufru… Dorazila plechařina z AutoKelly a zadní světla.
Plastika
Rozhodl jsem se vyřešit ten nešvar s nabouraným zadkem a zbavit se veškeré koroze před zimou. Plechařina byla nakoupená a tak už zbývalo jen provést samotný „řez“. Ujal se toho Honza Neuman z Teplic a práci odvedl naprosto luxusní. Měnilo se zadní čelo, víko kufru, prahy a lemy…
Prahy na tom byli už dost špatně a minulý majitel to řešil PUR pěnou…
a takhle se s tím poprali:
a tohle byl jejich výsledek
Pak šlo auto do lakovny…
Abych všechno dotáhnul dokonce, přišlo na řadu nátěr podvozku. Jelikož mi lakýra trochu časově rozhodil plány, musel jsem primárně řešit podběhy a prahy, takže spodek není zatím komplet, ale to nejdůležitější je, pak už jen zajet nad jámu a dodělat to.
Karosářským tmelem, jsem zamazal všechny náchylná místa a spoje, hlavně v zadním podběhu a vše důkladně zatřel bitumenem. Padla jedna pixla.
Dále se vyměnil řemen a přezuto na zimní kola.
19. 11. 2012
Než jsem stihl auto po tom zákroku vyfotit, při prvním zastavením v Praze to řidič za mnou asi neubrzdil a najel do mě zhruba 40minut po dokončení prací…
Nové zadní čelo se promáčlo a urvali se držáky zadního nárazníkum, takže zatmelit a zpět do lakovny.
23. 11. 2012
Tak auto je zpět z lakovny, ťukanec se zatmelil a přestříkal, zadní nárazník jsem koupil celý nový a počká na jaro na nový lak a až potom půjde na auto.
Pro porovnání (před plastikou)
Ještě nepřestříkaný ťukanec (pouze tmel).
Finální oprava
6. 12. 2012
Zimní radovánky jsou super, za to udržet auto čisté je nemožné…
16. 12. 2012
Tak mám za sebou dvě ruční mytí při teplotách hluboko pod bodem mrazu a nic příjemného, ale aspoň se mi v rámci možností daří udržet auto čisté.
24. 12. 2012
Proběhl nějaký upgrade interiéru v duchu vánočních darů 🙂 Hodlám s tím zvelebováním interieru (zejména tříbarevnou ///Mkovou nití) pokračovat.
Před:
Po: (řadička originál bmw kůže, veeeelmi příjemná do ruky)
19. 1. 2013
Po 14 nepojízdných dnech jsem dnes konečně s velkou radostí mohl jel projet auto. Byla potřeba nechat repasovat a přetěsnit palivové čerpadlo a rozloučil se se mnou v plamenech i alternátor, takže hotovo. Jinak přibyla jedna radost a další část upgradu interiéru – loketní opěrka 🙂
Před:
Po:
30. 1. 2013
Tak dneska úspěšná absolvovaná STK, ale bylo mi taktně naznačeno že jedna tyčka a uložení stabilizátoru je trochu K.O a chtěla by vyměnit. Dále byl konečně nahozen nový termistor (teplotní čidlo) a přilepeno křídlo, které nějak nevydýchalo mrazy. Výhledově mě tedy ještě čeká oprava výše zmiňovaného, výměna oleje a zaměřím se na horší starty, které začali po repasi čerpadla, v první fázi nový palivový filtr, pak ho zkusíme přenastavit.
5. 2. 2013
Dneska jsem si vyzvedl pár drobností na auto. Tyčky stabilizátoru a uložení stabilizátorů Meyhle HD, palivový a olejový filtr BOSCH. Provedl jsem drobnou údržbu, čištění vzduchového filtru, kontrolu kabeláže k podávacím čerpadlům a vyměnil palivový filtr. Zbytek bude následovat…
6. 2. 2013
Dnes vyměněny tyčky a uložení stabilizátorů, po 11500km výměna oleje Shell Helix plus 10W40, kontrola těsnosti palivové soustavy a žhavících svíček.
14. 4. 2013
Tak po dlouhé době konečně nějaký postup…
Vyměnil jsem palivové podávací čerpadlo, uvidíme jestli se špatné starty s tím málem v nádrži zlepší… Ale pořád to ohřáté nechytá optimálně.
Auto se přezulo, odbahnilo (na té stříbrné není ani moc špína vidět), naleštilo a vyřešili se nějaké drobnůstky.
Pro porovnání…
Před:
Po:
Ten drobný rozdíl laku jsem přiznám se dotahoval v photoshopu… Ten je na slunku opravdu vidět… Tak se to snad vyřeší, až se dolakují dveře…
Poté se vyrazilo na parádní mikrosrázek. Díky kluci…
Dále musím objednat zadní koncový díl výfuku, vysypal se mi tlumič a konečně půjde na auto zadní nárazník bez škrábanců, promáčklin, uražených držáku a zmasakrované výztuhy. A pak budeme pokračovat blbůstkama… Jen až zase budou chechtáky…
6. 5. 2013
Tak dnes vyměněn výfuk za adekvátní tomu, co tam má být a funguje…
Jinak auto stále velmi špatně startuje a zatím pokračuje hledání problému v elektrice.
9. 5. 2013
Tak proběhla kompletní rozborka elektriky, kontrola kabeláže a hledání příčiny špatných startů. Zdá se že je auto zavzdušněné a přisává si někde vzduch do palivové soustavy. Problémy s el. prozatím, zdá se, vyřešené…
27. 5. 2013
Proběhl z finančních důvodů letos možná jeden z posledních venkovních upgradů. Nahozen na auto zadní nárazník a všechny lišty jsem oživil černým sprejem a ušetřena nezůstala ani maska….
27. 7. 2013
Dodělaná kabeláž na mlhovky a osazené kouřové mlhovky + podložky pod zadní pružiny („podprdelníky“). Ještě by to chtělo poslat předek o 15 mm dolu a bylo by to ideální.
a vypucoval jsem interier
27. 9. 2013
Po delší době jsem nakoupil nějaké vychytávky, které budu postupně nahazovat na auto.
30. 9. 2013
Na auto namontovány nové přední blinkry (levý je nutno ještě zajistit proti vypadnutí. Jsou ulámané držáky na světlu a nedrží to rozhodně 100%), na zkoušku 17″ kola na příští sezónu, nasazen nově přešitý volant a osazený tempomat, který je nutné ještě dozapojit…
8. 10. 2013
Dneska byl konečně dozapojen tempomat a ozkoušen a vše funguje jak má. Paráda.
2. 11. 2013
Auto je konečně bez problémů pojízdné. Teplé starty definitivně vyřešil zásah odborníka a přenastavení předvstřiku. Účast na Mikrosrazu Litoměřice.
3. 11. 2013
Proběhla výměna budíků (původní najeto 334 tisíc, nové 204 tisíc) a malé noční focení.
27. 11. 2013
Dorazily dva drobné dárečky. Samozatmavovací zpětné zrcátko a origo bussines RDS rádio 🙂
6. 12. 2013
Origo rádio už je nějakou dobu v autě, interieru to velmi pomohlo. Všechno funguje super 🙂
22. 12. 2013
Vánoční očista 🙂 Vrásky na čele přidělává pouze prasklé čelní sklo, které se bude muset co nejdříve vyměnit.
8. 1. 2014
Tak do nového roku jsme si nadělili další skvělé věci k upgradu…
27. 1. 2014
I přes nepřízeň počasí a teploty hluboko pod bodem mrazu jsem se rozhodl provést přestavbu na digitální klimatizaci. Výsledek je perfektní
Dále vyměněno prasklé čelní sklo a zapojeno samozatmavovací zpětné zrcátko a pár poškozených plastů po interieru…
4. 2. 2014
Zahájena renovace kol BBS RC 040, 7.5J, ET41…
6. 2. 2014
Zaslepen EGR ventil
9. 2. 2014
Další pokrok v renovaci kol… Chemické čištění a příprava na první broušení…
Před očištěním:
a po něm:
Šrouby přijdou poniklovat
A pak jsem to nevydržel a zkusil jsem na čtvrtce kola trochu zasmirkovat… Výsledek je super.
Před:
Po:
10. 2. 2014
První kolo hotové!!! Cca 5h práce, ale výsledek za to stojí…
16. 2. 2014
Do auta se nastěhovala černá stropnice s kompletním lichtpaketem…
23. 2. 2014
Zadní plato s roletkou přestříkáno na černo a osazeno do auta. Chybí jen zadní příchytky na zachycení zvednuté roletky. Objednáno v BMW.
2. 3. 2014
Výměna oleje + jsem doleštil límce na renovovaných kolech pastou MEGUIARS NXT ALL METAL POLYSH a připravil šrouby na poniklování.
3. 3. 2014
Osazeny držáky zadní roletky a tím protisluneční ochrana zkompletována.
29. 3. 2014
Tak konečně po dlouhé době očekávaný progress 🙂 Včera jsem s Tomášem Blažejem (ještě jednou velké díky) nahodili do auta originál BMW HIFI STEREO 🙂
Celá zástavba trvala zhruba 8h a výsledek 95% spokojenost tzn. funguje všechno naprosto parádně až na pravý výškový reprák, který je úplně mrtvý. 😀 Takže ten ještě budu muset sehnat. Nakonec se mi dostali do ruky šedé mřížky, tak jsem je zkusil s tím, že je případně přebarvím na černo, ale docela se mi to takhle líbí 🙂 😉
Rozdíl oproti základnímu audio systému je brutální 🙂 Jsem naprosto spokojený…
4. 4. 2014
Právě ke mě dorazily fotky z pochromování mých šroubků na renovaci bbs rc kol. Naprostá paráda!
A zázračným způsobem se mi vyléčil displej digitální klimatizace, už jsem sháněl nový a on se takhle zahojí 😀 Nechápu jak je to možný…
7. 4. 2014
Vyměněn potenciometrem ovládaný středový výdech topení za výdech ovládaný lankem a tím je konečně po dlouhé době přestavba digiklimy kompletní a všechno již funguje jak má 🙂
10. 4. 2014
A je to tady… Půl roku dřiny a odříkání… Kola jsou složený. Jediný co, tak lakovna nestihla udělat pokličky, takže si asi počkám ještě na ně, ať nekazím ten dojem hnusnými šrouby. Těch snad jen pár dní mě už nezblázní, doufám :). Dneska to sjedu ještě obout abych to měl doma připravený jen hodit na auto, nacvakat pokličky a odfrčet. 😉
10. 4. 2014
No tak jsem to dlouho nevydržel bez pokliček a kola jsou tak jako tak na autě… 🙂
9. 5. 2014
Kola jsou kompletní včetně pokliček, nablejskáno a trochu lépe nafoceno…
4. 6. 2014
První krůček k přestavbě z TD na TDs učiněn 🙂
6. 6. 2014
Tak jsem konečně aspoň nějak provizorně pošel tu hrůznou korozi na řidičově straně, za kterou jsem se už dost styděl…
Na opravu jsem se vrhnul sám a to z toho důvodu, že stejně chci letos na podzim měnit ty dveře komplet (jsou dole promáčnuté, podrápané a zrezlé skrz na skrz) a chtěl jsem si práci s kitem a barvou v tomhle malinko větším rozsahu trochu osahat. Jinak řečeno jsem to chtěl zkusit a nevadilo mě že výsledek nebude 100%.
Rez se mi podařilo vybrousit až na zdravý plech, což jsem byl docela překvapen, ale to broušení byla strašná pakárna. Pak jsem to kitoval, brousil, kitoval, brousil, nadával, kitoval a brousil až jsem s tím byl na oko spokojený. Kit jsem nechal do druhého dne pořádně vytvrdnout a dnes jsem stříkl spodek předních i zadních dveří po lištu. Samotné lakování šlo docela v pohodě, jen vylezli všechny nedokonalosti při broušení a kitování a že jich nebylo málo. Hold bych lakýra být opravdu nemohl.
Výsledek je takový rozpačitý… Je to určitě mnohem lepší než původní shnilé dveře, ale zabrousit jsem to mohl asi líp… Ale jsem snad poučen na příště. Na druhou stranu to mohlo dopadnout mnohem hůř, dveře z přiměřené vzdálenosti vypadají dobře, odstín barvy v pohodě a ani se mě na to během stříkání nenachytalo moc bordelu i když hladké to na omak taky není…
28. 6. 2014
Absolvován deštivý sraz v Plzni. Po trochu ostřejší cestě zpět jsem usmažil brzdy a destičky už nevypadají moc použitelně. V nejbližší době se tedy na autě trochu sáhne do brzd.
11. 7. 2014
Včera jsem vyměnil opotřebené brzdové destičky za nové Ate Ceramic, vyměnil jsem pístek a prachovku ve třmenu a dal novou brzdovku. Práce se trochu komplikovala, ale nakonec se zadařilo. Dneska jsem to ještě odvzdušnil a třmeny zběžně natřel na stříbrno. Za těma pavučinama (myšleno kola) to stejně není skoro vidět, ale lepší než orezlý kov.
9. 8. 2014
Dlouho očekávaná akce Transfagarasan 2014, s pár dalšími blázny z BMWklubu, je za mnou. Zážitků je mnoho. Maximálně jsem si to užil i když pro mě konec výletu nebyl zrovna šťastný. Stálo to za to…
Vyráželo se v pátek ve 4h ráno z Prahy (někteří chtěli odjet o den dřív :D) a čekalo nás asi 1200km do Rumunského Sibiu, což byla naše cílová destinace. Po cestě jsme se několikrát zdrželi v pátečních kolonách jak v Maďarsku, tak docela zásadně v Rumunsku. Na hotel se dorazilo něco kolem 22h jejich času.
Druhý den ráno jsme všichni natěšení skočili do aut a učinili svižný přesun pod pohoří Fagarasan, kde se nasadily kamery a začala ta správná střelba, na kterou se všichni už měsíc těšili. Čekalo nás úžasných 45minut řidičské dokonalosti a všichni si to maximálně užívali s úsměvem od ucha k uchu. Parta bláznů prostě. 🙂
Druhý den nás čekala Transalpina, prý že ještě větší mazec než Transfagarasan. Po cestě nás rozladilo několik „nerovností“ na silnici způsobených pravděpodobně nedávnými záplavami. Obrovskou odplatou pak byl 12km dlouhý „závodní“ úsek cesty v lese s dokonalým povrchem a rychlými zatáčkami. Přiznám se k tomu dobrovolně, zde mi zmodraly brzdy. 😀 Mezi tím co jiní chladili své rozpálené kotouče, závodníci si to šli dát ještě jednou 🙂 Poté jsme jednou špatně odbočili a čekalo nás jen pár desítek průměrných serpentýn.
Večer se rozhodlo, že jsme to nejlepší neviděli a že musíme zítra ráno znova na tu nejlepší část Transalpiny. Vše se dostatečně důkladně nastudovalo a vyrazilo se… Již pod kopcem bylo jasno, že tohle jsme prostě nemohli vynechat. Nádherná silnice a ještě lepší rozhled do krajiny… Naprostá dokonalost…
V této části pro mě přichází trochu hořká příchuť celého jinak bezchybného výletu, kdy po necelé polovině stoupání na vrchol a neustálém držení pod omezovačem auto řeklo „To ses asi už posral, a dost!“ 😀 Což v jeho řeči znamenala ručička opřená o červené pole teploty a mohutné syčení vody z expanzní nádobky. Auto jsem tedy odstavil a začla rozborka, co se stalo. Vynechám pár drobných komplikací, jako že mě nešla otevřít kapota atd. Nicméně voda se dolila, s tím že je vyhráno, že jsem to jenom uvařil a jede se dál. No ale nejelo, teplota stále lezla do červeného a já věděl že mám problém…
Marné pokusy s termostatem potvrdily, že problém je závažnější a že se jedná pravděpodobně o fouklé těsnění, v lepším případě. Rychlé rozhodnutí znělo, auto přeparkovat před policejní stanici a odjet domu jako spolujezdec s tím že se na otočku do rumunska vrátíme s platem.
Po návratu jsem si na pár hodin odskočil do práce, za velké pomoci náčelníka Francise zapůjčil e39 540iA s platem a pro velký úspěch jsme cestu absolvovali ještě ten den večer znovu. Druhý den po poledni jsme byli na místě, auto tam stálo a ani nebylo na špalkách, rychle jsme ho naložili a pelášili s platem zpátky. Cesta zpět trvala krapet déle, přecijen nás to plato trochu limitovalo i když zapůjčené auto by asi nemělo problém mazat ještě rychleji 🙂
Doma jsem složil auto následující den před polednem a ještě ten den jsem se vrhnul na rozborku, co tomu teda je… Bylo mi divné že auto netlakuje do studena, což by podle mě fouklé těsnění dělalo. Napadla mě vodní pumpa… Bingo! Neskutečná radost…
Takže pumpa, termostat a rovnou věci na nový olej jsou objednány a snad bude tedy brzo náš statečný ropáček mezi pojízdnými. Celou tu cestu nejenom mě překvapoval a proháněl ty řádově silnější benzíny do kopců jako zamlada. Nemohu si to auto vynachválit, ať si na tuhle motorizaci říká kdokoliv cokoliv.
Závěrem bych rád poděkoval celé výpravě za to co pro mě udělali, klukům co se mnou jeli na otočku pro auto a že se vůbec tenhle výlet mohl uskutečnit. Bylo to nezapomenutelné a šel bych do toho znova!
Více fotek najdete zde: http://blackjack8928.rajce.idnes.cz/Transfagarasan_2014/
5. 10. 2014
Absolvován trackday na autodromu ve Vysokém Mýtě. Dozadu přišly 10 let staré, pekelně ztvrdlé pneu na R15 diskách a úkol byl jasný 🙂 Dveřmi napřed…
8. 11. 2014
Proběhla výměna oleje, opět Shell Helix 10W40. Zjištěn drobný únik oleje kolem výpušťáku. Servořízení také propouští olej, takže je spodek pěkně špinavý. Za interval výměny však k zásadnímu úbytku motorového oleje nedošlo.
10. 3. 2015
Po dlouhé době nějaká aktualizace. S autem se dlouho nic nedělo, až se něco prostě muselo stát… Celou zimu jsem si užíval pohonu zadních kol, koncem ledna vyměnil čepy na předních ramenech a zadní silentbloky předních ramen, úspěšně absolvoval STK, jinak pouze tankoval a jezdil. Osudnou se mě stala závada na ruční brzdě…
Začal jsem okamžitě jedna a zajel po nové víko kufru a zadní nárazník k již známému prodejci do Mníšku. Že bude oprava probíhat kvůli času a financím na etapy jsem věděl… Takže nejdříve jsem zadní čelo narovnal, svařil, nahrubo vykitoval a nahodil zadní nárazník a víko kufru.
Poté jsem provedl druhé kitování, kde už začínáme dostávat nějaký tvar, ale ještě to není ideální.
Pak ale přišel hodně pracovně vytížený týden, mikrospánek, obrubník a spousta škody na předku…
Odnesla to pravá mlhovka, pravý podběh, pravý blinkr, plasty pod motorem, teplotní čidlo, čidlo ABS, držák intercooleru. Přední nárazník zůstal v celku, jen podrápaný. Na přední nápravě vznikla někde vůle a klepe, takže mě co nejdříve čeká zvedák a zjistit o co jde.
Aktuálně jsem opravil aspoň otvírání kapoty, nasadil místo jedné mlhovky záslepky, zafixoval blinkr, opravil čidlo ABS a rozmýšlím co bude s autem dál…
3. 5. 2015
Tak jsem dal po zimě auto do pořádku. Po incidentu bylo potřeba nechal olakovat nové víko kufru, zadní nárazník, zadní čelo rozstřikem do ztracena. Křídlo jsem nakonec zpět nedal. Dále jsem provedl downgrade zpět na jednotku z TD motoru. Už mě nebavilo jezdit bez tempomatu a to občasné škubání v nízkých otáčkách taky nebylo při poskakování po Praze ideální. Ztráta výkonu je nicméně docela znát… Teď mě čekají tyčky stabilizátorů, výměna oleje, plasty pod motor, náfuky na brzdy a pak s největší pravděpodobností prodej… Nasadil jsem letňáky a hned to na nich prokouklo, takže trocha lepšího focení 🙂
16. 4. 2015
Výměna oleje za 10W40 Shell Helix.
19. 5. 2015
Opraveno otvírání kapoty, namontovaná opravená sahara s novým předřadným odporem, trochu dopasován zadní nárazník, ledvinky obroušené zpět na stříbrno, konečně zkompletován kufr, všechny plasty zevnitř, našroubovány podběhy, demontáž ruční brzdy – uvolnil se zajišťovací šroub paken a ten se rozemlel, obě strany paken jsou téměř bez obložení, lanovody v pořádku.
25. 5. 2015
Dorazily dárečky od Meyhle. Obložení ruční brzdy a tyčky stabilizátorů. V nejbližší době tedy půjdou na auto…
28. 5. 2015
Dárečky od Meyhle jsou na autě 🙂 Ručka funguje perfektně… Konečně. Po zimní srážce s obrubníkem musím konstatovat že pravá strana nápravy je zhruba o 1cm posunutá dozadu. Nenašel jsem kde přesně to vzniklo, ale je to vidět na tyčce stabilizátoru, která není úplně kólmo.
16. 7. 2015
Dneska nastal poslední den našeho společného života. Včera jsem ho vypucoval, navoskoval, dneska předvedl novému majiteli z Vysokého Mýta a pak už jen smutně sledoval jak mizí… Bude mě chybět… Tím tenhle příběh končí. Byl dlouhý, záživný… Zažili jsme spolu spousty skvělých momentů, desetitisíce perfektních kilometrů… Ať slouží dál… No a já se v mém dalším projektu posunul do vyššího segmentu.
Působím ve společnosti AbecedaPC Consulting a.s. především jako lektor online marketingu a grafických kurzů. Vystudoval jsem SPŠ v Ústí n. Labem obor automatizace a počítačové aplikace a následně začal pracoval jako grafik a webdesigner s přesahem do online marketingu. V současné době se věnuji již 13. rokem právě online marketingu. Mám rád auta, design, architekturu, zbraně, dobrý rum a lidi co chtějí pracovat.